Saturday, 19 February 2011

#Theory 14 ( Kurus )

kurus, rmai org dalam dunia nih kurus termasuk aku. aku kurus kering. hahaha. so kenapa kite jadi kurus? mengikut biologi, org kurus disebabkan oleh sistem metabolisma yg tinggi dalam badan iaitu kadar pembakaran lemak. ini bermkna org kurus die makan banyak mane pon die tetap akan kurus. tetapi aku ade bace yg org kurus ni, metabolisma die akan kurang 5% setiap tahun. patut la org2 lepas kawin n org tue rmai yg gemuk -___-'

so org kurus ni xsemistinye ade banyak kekurangan. meh aku nk crite pasal kelebihan org kurus. haha. okay orang kurus ni mempunyai ketahanan kelaparan yg tinggi. haha. contohnye aku, aku boleh tahan x makan or tahan lapar. kadang2 aku kesian tngk kwn2 aku yg gemuk or berisi deorg ni cepat lapar. kalau mlm2 mcm dok ckp lapar, lapar, dan lapar. aku rilek je. xde rase pape pon. makan sikit pon dan cukup. haha. so org kurus ni dapat la save bujet die. kalau org gemuk ni banyak duit habis, sebab kejap2 bli makanan, kejap2 beli makanan.

next, org kurus jugak nampak cool je n rock. btol aku ckp, org kurus ni ade ciri2 rock. meh tngk gmbr di bawah dan tngk yg mane lebih rock. haha













selain itu, org kurus jugak die masuk je kalau pakai ape2. patut la rmai yg suke bergaya ni most orang kurus n tinggi sebab pakaian mereka masuk dengan mereka. aku pkai biase2 je, baju melayu hitam. hohoho

so kepada yg kurus tu termasuk aku, jangan la sedih sngt. Allah menjadikan kita sebaik-baik kejadian dan mesti ade sebab Allah buat mcm tu, kalau semua org tuff dan gemuk, sape nk jadi kurus? sesungguhnya Allah maha adil

1 comment:

  1. yang ini mmg aku palingggg setujuuu..hahaha

    ReplyDelete