Saturday, 22 October 2011

#Theory 20 ( Kemana hilang wanita Solehah? )

Wanita solehah. wanita solehah ialah mereka yang taat kepasa Allah, Rasul dan suaminya. Seorang wanita solehah ialah mereka yg betol2 menjaga agamanya, auratnya, maruahnya, tingkah lakunya dan jauh dari melakukakan dosa. jadi masalahnya disini, ramai org ckp susah nak cari perempuan solehah ni. x ramai perempuan solehah atas muka bumi ni. dan macam2 lagi. tapi, aku ada 1 theory aku sendiri. theory aku ialah ya, masih ramai perempuan solehah di dunia ini, tapi anda tidak menyedari kewujudannya. nak tahu kenapa? meh aku nak ulas

"sebaik-baik wanita ialah wanita yang tidak memandang, di pandang dan tidak ingin dipandang" daripada ayat ni. semestinya org yg mengamalkan ayat ni ialah mereka yg solehah. mereka tak pernah mengejar cinta atau lelaki. mereka tidak berhias untuk dipandang oleh lelaki. dan mereka juga tidak ingin memandang lelaki atas dasar wajah seseorg lelaki yg tampan. jadi daripada ayat ni, aku kaji lah, sememangnya Allah menjaga pandangan para lelaki daripada melihat wanita2 solehah. itu yg pertama. Allah amat menyayangi hambanya yg taat. aku yakin Allah menjaga wanita2 solehah dengan mengaburi mata2 para lelaki yg suka memandang perempuan. ini kerana Allah ingin memelihara, melindungi dan memastikan wanita2 solelah sentiasa selamat dan jauh dari godaan lelaki yg berhati busuk.

jadi dengan ini. apabila wanita2 solehah ini tidak dipandang. jadi kita org lelaki pasti tidak akan memandang perempuan2 yg mcm ni. jadi mereka hanya memandang perempuan2 yg cantik2, seksi2, yg hot dan yg selalu bergaya untuk mendapat perhatian lelaki. oleh sebab itu, wanita solehah ni tidak termasuk pon dalam list lelaki. bila x masuk list, mula la org cakap x ramai perempuan solehah ni. tapi disebaliknya, mereka ada di hadapan kita tetapi kita tak pernah perasan terhadap mereka kerana mereka tidak dipandang oleh lelaki.

jadi itu lah pendapat aku kenapa org cakap x ramai perempuan solehah zaman sekarang. tapi ingt, lelaki baik untuk perempuan baik dan lelaki jahat untuk perempuan jahat. jadi jika nak cari isteri Solehah untuk dijadikan isteri, soleh kan lah diri anda dahulu. sebab itu selalunya seorang ustaz berjaya mengahwini seorang wanita solehah. sekian, itu sahaja daripada aku. kalau salah cakap tolong bgtau


No comments:

Post a Comment